May 17, 2016

Tikveš - Roze Classic 2013

sortni sastav: kratošija

Kada sam prvi put vidio da se ovaj roze zove Roze, pomalo sam se šalio na račun menadžmenta vinarije Tikveš i njihove kreativnosti po pitanju davanja imena svojim vinima, prije svega imajući u vidu da se roze vina uglavnom zovu rose, bez obzira iz kog regiona dolazila. Međutim, kad sam kasnije malo razmislio, shvatio sam da taj naziv Roze uopšte nije tako glup kao što mi se na prvu loptu učinilo. Ako pravite roze vino koja pripada nekoj klasik liniji i ne predstavlja ono najbolje što vinarija nudi, a ne planirate to vino da šaljete na zahtjevna evropska i prekookeanska tržišta (bar ne u većim količinama i kao vaš reprezentativni proizvod), već prevashodno u zemlje okruženja, onda naziv Roze djeluje smisleno, čak i poželjno.

Inače, kada govorimo o sorti od koje je ovaj roze napravljen, kratošija nije toliko poznata sorta na našim prostorima. Ako se ne varam, to je autohtona crnogorska sorta, ali se takođa sadi i u Makedoniji. Za više informacija predlažem da se raspitate kod nekog stručnjaka na jednom od obližnjih Instituta. Svojevremeno sam slušao izlaganje dr Vesne Maraš iz Crne Gore koja je sve to fino objasnila. Nešto sam zapamtio od te njene priče, a nešto i nisam.

Iako prava sezona roze vina tek dolazi sa ljetnjim vrućinama, kada mogu da budu izvrsno osvježenje, odlučio sam se da večeras isprobam ovaj roze iz vinarije Tikveš nakon što je nedavno nagrađen srebrnom medaljom na takmičenju Mondial du Rose u Francuskoj.




Pa da krenemo!

Crvenkasto-narandžasta boja, mada više vuče na crvenu.
Miris najviše podsjeća na šumske jagode. Ne toliko intenzivan na početku, ali vremenom postaje sve uočljiviji.
Zanimljiv ukus u ustima. Lagan, osvježavajući, mangupski iskričav, ali opet sa karakterom. Djeluje prilično drugačiji od ukusa ostalih ružičastih vina koje sam pio. U principu, to sam i očekivao imajući u vidu činjenicu da se nisam često susretao sa kratošijom.
Ostavlja prijatan utisak u ustima. Sviđa mi se ta postojanost koju iskazuje.

Sasvim dobro vino! Ukoliko se dvoumite da li da pijete bijelo ili crveno vino, ružičasta vina su uvijek pravi izbor za neodlučne, a ovo ima kvalitet da se svakom dopadne.