June 29, 2016

Vinarija Dingač - Pelješac 2012

sortni sastav: plavac mali

Obično kada pišem naziv vinarije u naslovu svakog teksta, ne stavljam ono "vinarija" jer, u principu,  to se i podrazumjeva i nema smisla to raditi, ali danas stavljam da ne bi došlo do zabune. Naime, Dingač je vinska regija na hrvatskom Jadranu koja daje neka od najplemenitijih hrvatskih vina od njihove čuvene sorte plavac mali.

Moje današnje vino takođe potiče iz te oblasti, a vinarija koja ga proizvodi nosi isti naziv kao i vinska regija - Dingač! Zato sam u naslovu stavio i ovo "vinarija", kako se oni čitaoci sa nešto manje vinskog iskustva ne bi zbunili.
Vina sa ovog područja često znaju biti vrlo jaka! Plavac mali je sorta koja obično daje izrazito moćna, taninska vina koja vrlo lako mogu da se ne dopadnu prosječnom konzumentu! Da se slikovito izrazim, to su ona vina koja skupljaju usta i obaraju s nogu! Ali da to tako uopšte ne mora da bude slučaj, dokaz je ovo vino!

Tamne rubin boje, vino ne odaje puno aroma na prvo mirisanje. Odlučio sam da ga malo pustim da prodiše i već nakon nekih pola sata imamo definisane mirise šljive, kupine, ribizle i maline.
U ustima djeluje dosta masivno i teško. Tijelo je evidentno! Tanini brojni i jaki, ali rekao bih da su prilično disciplinovani. Nakon što ispijete gutljaj, ukus ovog vina vam dugo ostaje u ustima!

Moram priznati da sam vrlo prijatno iznenađen! Očekivao sam robusno, a našao sam elegantno i karakterno vino! Pravi dokaz da se od plavca mogu napraviti vrlo prijatna vina!