January 29, 2017

Stobi - Vranec 2014

sortni sastav: vranac

Iskren da budem, malo sam razmišljao da li da otvorim ovu flašu ili da je pustim da još malo odspava. Vranac kao vranac ima izuzetan potencijal za sazrijevanje (neću reći staranje jer mi taj termin nekako djeluje dekadentno), mada ipak ovo nije vino iz neke top kategorije koje bi se moglo ili trebalo staviti na test vremena. Možda bi teoretski i moglo, ali mnogo je jednostavnije prozvati ga da odgovara i uočiti trenutno stanje stvari.

Ono što prvo uočavam jeste izrazito duboka crvena boja. Kad malo razmislim, sigurno jedna od najintezivnijih boja što sam vidio u posljednje vrijeme. Jeste da vranac daje tamna vina, ali ovo je baš tamno!
Na nosu sam ipak očekivao ekspresnije note! Tek poslije nekog vremena uočavam arome borovnice i šljive. Naravno, tu su i standardni gosti - trešnja i višnja, ali mi se čini da gube dominaciju u odnosu na prvopomenuto voće.
U ustima mi to sve djeluje nekako mlitavo, umorno i bez karaktera! S jedne strane imamo suve tanine, koji su, kad bolje razmislim, jedva uočljivi, što je opet čudo za vranac, a onda se dodatno začudim kad shvatim da je ovaj vranac nešto kao pino noar! Dobro, možda malo jače! Ipak, skroz je ovo blago za vranac!
Završnica je prilično kratkotrajna, ali ako se malo zamislite, trajaće malo duže :)