December 18, 2016

Plantaže - Crnogorski Merlot 2012

sortni sastav: merlot, malo vranca

Kada sam prije nekoliko godina ulazio u vinsku priču, upravo je ovaj merlo bio među prvim vinima koja sam pio i u njemu sam zaista uživao. Možda je i taj početni pozitivni utisak odradio svoje i usmjerio me ka dobrim vinima, čineći da zavolim ovo piće i okrenem se učenju i istraživanju vinske scene i vinskog svijeta uopšte. Mogu reći da mi je bilo drago što se ponovo srećem sa ovim vinom nakon dosta vremena i bio sam radoznao da vidim kakav će utisak ostaviti na mene imajući u vidu ovih nekoliko godina sazrijevanja i vina i mene kao konzumenta.

I upravo želim da počnem ovaj prikaz nastavljajući se na prethodnu misao. Nakon što probate nekoliko stotina raznih vina, ovaj merlo vam svakako neće biti pri vrhu prioriteta ili datih pohvala, ali ipak moram biti iskren i reći da je to i dalje sasvim dobro vino.
Boja mu je izrazito tamna, gotovo neprozirna.
Na aromatskom planu imamo dosta crvenog voća prije svega, uz poneku borovnicu. Fine, elegantne arome zaista doprinose užitku.
Na ukusu je vrlo voćno, svježe! Godine sazrijevanja su mu donijele samo mekoću i kvalitet. Somotasti tanini uz srednje puno tijelo čine ga vrlo pitkim i prijatnim!
Završni ukus je srednjeg trajanja i nudi uživanje u prezrelim trešnjama i borovnicama.