October 8, 2016

Stobi - Muscat Ottonel 2013

sortni sastav: muscat ottonel

Čini mi se da sam već na ovom blogu o tome govorio, ali nije zgoreg ako još jednom ponovim - Stobi je vinarija koju izuzetno poštujem jer ti ljudi prave zaista jako dobra vina, a nude ih po krajnje pristupačnim cijenama. Njihova paleta vina je pravi raj za sve vinoljupce - nude sve od dobrih, vrlo dobrih, odličnih, pa sve do fantastičnih vina! Imao sam priliku da sjedim u pojedinim elitnim hotelima i da vidim čak i vina iz njihove osnovne linije na vinskim kartama i to mi je bilo naročito zanimljivo. Naravno da sam se kod menadžmenta hotela raspitao ko je sastavljao te vinske karte i dobio sam jasan odgovor imenom i prezimenom - u pitanju je čovjek koji je danas jedan od najvećih vinskih autoriteta na Balkanu. To samo potvrđuje dvije stvari - taj čovjek je imao odličnu viziju još prije par godina kada Stobi vina nisu toliko bila poznata na našim prostorima, a i ta Stobi vina imaju jasno potvrđen kvalitet.


Ovaj njihov Muscat Ottonel sam imao priliku i ranije da pijem i već od tada nosim neke generalno pozitivne premise o njemu, a ovo detaljnije degustiranje može pomoći da se slože kockice ukupne impresije.

Vidimo jednu nešto svjetliju slamnatu boju, odlične bistrine i pokretljivosti u čaši.
Na aromatskom planu dobijamo ono što se inače i može očekivati od muskata. Obilje dunje, breskve, kajsije, mandarine i banane, sa jasnim dodatkom mirisnih začina.
Utisak koje vino ostavlja u ustima? Pa, ima tu svega! Od nešto naglašenijih kiselina, koje ipak daju svježinu i živahnost, ali i stvaraju čudan osjećaj svestranosti, do zanimljive euforije na pojavu krematoznosti. Ne primjećujem alkohol. Srednjeg do punog tijela, osa vina i njegovog balansa je ipak nešto narušena u korist kiselina, što se treba naglasiti.
Završni ukus u ustima je uobičajenog srednjeg inteziteta sa blagim afinitetima ka rastu.